Resultat och kvalitet
Kommunernas kvalitet i korthet – KKIK
Över 250 kommuner medverkar i KKIK och det ger oss möjlighet att jämföra med andra kommuner, MEN vad som är viktigast är reflektera över hur våra egna resultat förbättras år efter år. Källan är oftast SCB – Statistiska Centralbyrån dit vi rapporterar men information kommer också från t.ex Skolverket, Försäkringskassan och Socialstyrelsen.
Norsjö har valt att initialt titta på egna förbättringar men också att jämföra oss med nationens medelvärden (baserat på de kommuner som medverkar.
Alla medverkande kommuner gör kontinuerliga åtgärder för att förbättra sig, därför rör sig medeltalen från år till år.
Omsorgens kvalitetsrapport
Här kan du ta av den senaste Kvalitetsrapporten från verksamhetsområde Omsorg. Den beskriver hur verksamhetens systematiska kvalitetsarbete har bedrivits under året.
Kvalitetsrapport 2024 Verksamhetsområde Omsorg SoL och LSS
Kvalitetsjämförelser information
Norsjö kommun deltar varje år i en servicemätning som testar bland annat kommunens tillgänglighet, bemötande och förmåga att ge snabb och bra information till den som ringer in till kommunen eller den som skickar e-post.
Medborgarundersökning
Medborgarundersökningen görs av SCB för Norsjö kommuns räkning. Undersökningen är till för att ta reda på vad medborgarna tycker om sin kommun.
Här kan du ta del av en första sammanställning av de svar som samlades in i Norsjö kommun hösten 2024 bland 1000 slumpmässigt utvalda invånare. Du kan även jämföra med resultat från föregående år. Resultaten analyseras löpande.
Diagrambilaga_Medborgarundersökningen_2024 Norsjö kommun
Diagrambilaga_Medborgarundersökningen_Norsjö_2023
Teknisk rapport_SCBs medborgarundersökning 2024_med bilagor
Senast ändrad 25 mars 2025