Synpunkter/klagomål
Vi sätter stort värde på en fungerande dialog med våra vårdnadshavare, barn och elever. Vi lyssnar på dina åsikter och ser dem som en nyckel i vårt arbete med att utveckla våra verksamheter. Din röst är viktig för oss!
Här kan du lämna synpunkter eller klagomål inom förskola, skola, individuella gymnasiet och vuxenutbildningen.
Om ditt barn går på våra kommunala verksamheter
Om du som vårdnadshavare eller elev vill ge synpunkter eller klagomål på en särskild verksamhet ska du göra så här:
Steg 1 : Kontakta personalen på avdelningen det gäller. De ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling. Om du inte tycker att du får stöd och hjälp, gå vidare till steg 2.
Steg 2 : Ta kontakt med rektorn för verksamheten. Rektorn ansvarar för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig.
Är du inte nöjd med förskolans eller skolans bemötande kan du lämna synpunkter eller klagomål i vår e-tjänst: https://minasidor.norsjo.se/synpunkt
Var hittar jag rätt person att kontakta ?
Kontaktuppgifter till personal och chefer inom förskola och skola kan du alltid få av Utbildningsexpeditionen. Telefon: 0918-141 90 eller e-post norsjoskolor@norsjo.se / barnomsorg@norsjo.se
Du hittar även kontaktinformation på vår hemsidan under följande flikar:
Andra instanser
Om du inte är nöjd med kommunens hantering av klagomål kan du göra en anmälan till Skolinspektionen. Det finns även möjlighet att överklaga vissa beslut till Skolväsendets överklagandenämnd eller allmän förvaltningsdomstol.
Om du vill anmäla allvarliga problem och missförhållanden på förskola och skola kan du också vända dig till Skolinspektionen och Barn- och elevombudet.
Senast ändrad 2 oktober 2024