Felanmälan
Här hittar du information om var du ska vända dig om du behöver göra en felanmälan till kommunens verksamheter. Det kan bland annat gälla gator, belysning, trafikanordningar eller våra fastigheter.
Vid akuta händelser som inte kan vänta till nästa vardag (t.ex. vattenläcka eller risk för takras) ring då 0918-101 70. Du kommer då till SOS alarm som kontaktar jourpersonal.
Felanmälan E-tjänst
Norsjö kommun har en tjänst för felanmälan. Felanmälan gör du genom att klicka här.
Felanmäl via telefon
Kommunens växel på 0918-140 00.
Ladda ner appen
Ladda ner appen Felanmälan Norsjö kommun:
- För Android-mobiler (kräver Android 2.1 eller senare): Google Play store
- För iPhone, iPod touch och iPad (kräver iOS 3.0 eller senare): App Store
Avgrävd kabel
Har du råkat gräva av en kabel? Försök ta reda på vilken typ av kabel det är, och felanmäl det till rätt nätägare tex, Sappa, 0774 – 444 744, (kabel-tv) eller Norsjö kommuns stadsnät 0918-14025.
Tips! Sappas kablar är svarta utan kabelslang. Fiberkabeln har kabelslang samt så skall det vara ett grönt band en bit över den. Är de kabel inte lika någon av dessa så är de troligen Skellefteå Krafts kabel, 0910-77 25 50, eller kabel till gatljuset (Tekniska kontoret, felanmälan görs i länken ovan).
Tänk på att du kan bli skadeståndsskyldig ifall du gräver av en ledning och inte har begärt kabelanvisning. Läs mer här: https://www.norsjo.se/gravning-pa-din-tomt/
Senast ändrad 2 oktober 2024