Beställ och aktivera ditt bredband
Ta kontakt med någon av tjänsteleverantörerna i Norsjö stadsnät
Nertill på sidan får du information om hur du ansluter din utrustning till stadsnätet och hur du kommer igång med dina internettjänster.
- 84grams
(erbjuder endast abonnemang till företag)
Telefon: 090-340 02 00 - Bahnhof
Telefon: 010-510 00 00 - Bredband2
Telefon: 0770-811 000 - Norrlands bredband/Norsjö Bredband
Telefon: 0918-54 29 70 - VKmedia
Telefon: 090-340 70 70 - Kalejdo
Telefon: 0771-19 17 00
När du ringer någon av dessa tjänsteleverantörer behöver du uppge:
- Ditt namn
- Adressen där fibern är ansluten.
- Fastighetsbeteckning där fibern är ansluten.
- Övrig information om dig som kund som tjänsteleverantören efterfrågar.
- Önskad dag för inkoppling av internetanslutningen.
Observera att fiberkonvertern måste vara strömsatt för att aktiveringen ska kunna genomföras.
Om du vill aktivera tjänsten IPTV kan du läsa mer om den här
Vad händer sen?
Från beställning till fungerande anslutning till internet tar det normalt 5 arbetsdagar. När abonnemang är klart levererar tjänsteleverantören tjänsten och tar betalt av kunden. Tjänsteleverantören ger också kundsupport, tar emot felanmälan och anmälan om flytt.
Norsjö kommun har lämnat sin roll som tjänsteleverantör i stadsnätet och överlåtit den funktionen till privata företag. Norsjö kommun äger fortfarande näten och svarar för drift och underhåll.
Kunder ska alltid kontakta vald tjänsteleverantör vid fel på tjänsten, beställning av nya abonnemang eller flytt av abonnemang. En förutsättning är att det finns en färdig nätanslutning i form av fiber till huset eller bredbandsuttag i lägenheten.
Senast ändrad 2 oktober 2024