Frågor & svar
Här samlar vi återkommande frågor (FAQ) och våra svar på frågorna. Kolla gärna bland frågorna ifall vi redan har svarat på er fråga.
Hur gör jag en intresseanmälan för bredband ?
Nu kan du som inte redan är ansluten till Norsjö Stadsnät göra en intresseanmälan för bredband. Fyll i intresseanmälan så kontrollerar vi om det finns möjlighet att ansluta er fastighet och återkommer till er via mail. Intresseanmälan är inte bindande. Tala gärna med dina grannar, i vissa fall kan det bli billigare om man är flera som installerar samtidigt.
Intresseanmälan hittar du under E-tjänster och blanketter.
Vad kostar det om jag inte köper något internetabonnemang ?
Passiva abonnenter debiteras ej. Om din fiberanslutning inte används utan du enbart ansluter din fastighet till fibernätet utan abonnemang debiteras du ingen nätavgift per månad i nuläget.
Varför fungerar inte mitt internet ?
Kontakta er tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Information hittar du på sidan Felanmälan. Tjänsteleverantören tar sedan kontakt med Norsjö kommuns tekniker ifall något behöver åtgärdas för att få din uppkoppling att fungera. Alla felanmälningar måste gå via tjänsteleverantören.
Jag tänker gräva, vad ska jag tänka på ?
Begär anvisning av ledningar via Ledningskollen. Tjänsten är kostnadsfri. Tänk på att du kan bli skadeståndsskyldig ifall du gräver av en ledning och inte har begärt kabelanvisning. Därför vill vi tipsa dig om att begära kabelanvisning först och börja gräva sedan.
Senast ändrad 2 oktober 2024