Felanmälan bredband
Norsjö stadsnät har inga egna avtalade privatkunder och har därmed ingen publik teknisk support. Felanmälningar hanteras mellan tjänsteleverantör och nätägare.
Den tjänsteleverantör som du tecknat internetabonnemang hos är den som du kan få hjälp av. Dit vänder du dig för att göra felanmälan eller om du har andra frågor. De kan även ha mer information om det skulle kunna vara ett mer bakomliggande problem.
Finns ingen allmän information på sidan Driftstörningar rekommenderar vi att du utför en egen felsökning. I de flesta fallen är felet i bostaden, kontrollera din egen utrustning först.
- Börja med att starta om din fasta utrustning som kan vara en router samt en dator.
- En bra metod är att koppla ur all ansluten utrustning till din mediaomvandlare, sedan enbart ansluta en dator med kabel och prova den först.
- Kontrollera sedan om de utger en status om saknad internetåtkomst.
- Hjälper inte något av detta kontakta din tjänsteleverantör.
Om tjänsteleverantören inte har telefontid kan du gå in på deras hemsida via annan uppkoppling och kontrollera om de har någon uppdaterad information om en eventuell driftstörning. Om problemet inte går att lösa direkt så gör tjänsteleverantören en felanmälan till Norsjö stadsnät för eventuella åtgärder.
Tjänsteleverantören återkopplar sedan till dig som slutkund.
Senast ändrad 2 oktober 2024