Gå direkt till textinnehållet
Visa meny

Tillgänglighetsredogörelse app Mitt Norsjö

Tillgänglighet för appen Mitt Norsjö

Den här sidan beskriver hur vår app uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Tjänsterna i appen länkar i de flesta fall till webbplatsen norsjo.se.
Här kan du läsa tillgänglighetsredogörelsen för webbplatsen. 

Appens tillgänglighet

Vi är medvetna om att delar av appen inte är helt tillgängliga. I avsnittet ”kända problem” finns information om vilka tillgänglighetsproblem du kan möta i olika situationer.

Rapportera brister i appens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, vänligen meddela oss så att vi får veta att problemet finns. Kontaktuppgifter finns till höger.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter så kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.

Kända problem

Appen tillåter inte förstoring av bilden/texten. Detta måste istället användaren ställa in i sin telefon/surfplatta.

Skärmrotation – i appen är det inte möjligt att rotera till liggande format.

Uppläsning är inte möjligt.

Hur vi testat appen

Vi har gjort en självskattning, intern testning, av appen. Senaste bedömningen gjordes 2022-11-16.

Det här utlåtandet kan komma att förändras.

 

Senast ändrad 2 oktober 2024

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.