Tillgänglighetsredogörelse app Mitt Norsjö
Tillgänglighet för appen Mitt Norsjö
Den här sidan beskriver hur vår app uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Tjänsterna i appen länkar i de flesta fall till webbplatsen norsjo.se.
Här kan du läsa tillgänglighetsredogörelsen för webbplatsen.
Appens tillgänglighet
Vi är medvetna om att delar av appen inte är helt tillgängliga. I avsnittet ”kända problem” finns information om vilka tillgänglighetsproblem du kan möta i olika situationer.
Rapportera brister i appens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra appens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, vänligen meddela oss så att vi får veta att problemet finns. Kontaktuppgifter finns till höger.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter så kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Kända problem
Appen tillåter inte förstoring av bilden/texten. Detta måste istället användaren ställa in i sin telefon/surfplatta.
Skärmrotation – i appen är det inte möjligt att rotera till liggande format.
Uppläsning är inte möjligt.
Hur vi testat appen
Vi har gjort en självskattning, intern testning, av appen. Senaste bedömningen gjordes 2022-11-16.
Det här utlåtandet kan komma att förändras.
Senast ändrad 2 oktober 2024