klart.se

Du är här: Kommun och politik
 

Arbetsgivarintyg från Norsjö kommun 

Du kan begära ett arbetsgivarintyg från Norsjö kommun digitalt via din a-kassas hemsida, där du loggar in på ”mina sidor” och därifrån begär ett arbetsgivarintyg från Norsjö kommun.

job-3790033_1920.jpg
 
Då skickas din begäran till Norsjö kommun, som sedan skickar in arbetsgivarintyget direkt till din a-kassa. Du får ett sms eller mejl om att godkänna arbetsgivarintyget via din a-kassas mina sidor.
 
Saknar du BankID?
Då kan du inte logga in på mina sidor och då får du skicka mail till Lonekontoret(@)norsjo.se, så hjälper de dej att få tag i ett arbetsgivarintyg.
 
Vad är ett arbetsgivarintyg?
Ett arbetsgivarintyg är ett bevis för att du har varit anställd hos en arbetsgivare under en viss tid. Det är ett intyg på hur mycket du har arbetat, hur mycket du har tjänat samt en förklaring till varför du valde att sluta.
 
Arbetsgivarintyg krävs för a-kassa
När du slutar på en arbetsplats har du enligt lagen om arbetslöshetsförsäkring rätt att få ett arbetsgivarintyg. Det måste du sedan skicka in till din a-kassa för att ha rätt till ersättning om du är arbetslös. Intyget används för att prova din rätt till ersättning och beräkna din ersättning.

Publicerad:  2020-09-24 08:00

Norsjö kommun

Växel: 0918-14 000
E-post: info@norsjo.se
Org.nr: 21 20 00 - 2858
Besöksadress

Kommunhuset
Storgatan 67
935 81, Norsjö
Öppettider

Måndag-torsdag: 08:00-16:00
Fredag: 08:00-15:00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Synpunkter på hemsidan

Kontakta webbmaster
E-post: kommunikator@norsjo.se
Om webbplatsen