Gå direkt till textinnehållet
Visa meny
Grön bakgrund med vit text

Bredband – Planerat avbrott och uppgradering.

Storgatan och Skolgatan i Norsjö kommun kommer att påverkas under vecka 27 (1-5/7) av den pågående uppgraderingen av stadsnätet. Arbetet kommer att orsaka driftsstörningar och uppehåll i tjänsterna från leverantörer. Efter att den planerade avbrottet och uppgraderingen är gjord behöver du starta om din router. 

 

Vid problem kontakta din internetleverantör

84grams Telefon: 090-340 02 00

Bahnhof Telefon: 010-510 00 00

Bredband2 Telefon: 0770-811 000

Norrlands bredband/Norsjö Bredband Telefon: 0918-54 29 70

VKmedia Telefon: 090-340 70 70

Kalejdo Telefon: 0771-19 17 00

 

Skälet till att uppgraderingen görs just nu beror på att vi vill garantera driftssäkerheten i sommar.

 

Är du en av 170 kunder som behöver byta från statisk till dynamisk IP-adress?

Har du varit bredbandskund med samma leverantör under många år kan det hända att du har en fast IP-adress. Om så är fallet kommer du att behöva byta till dynamisk adress. Det innebär att adressen tilldelas automatiskt och ändras ofta vilket gör din tjänst mindre sårbar för till exempel cyberattacker.

 

Teknisk utrustning har ett bäst före datum. Om din uppkoppling inte fungerar efter avbrott och omstart kan det hända att du behöver se över prestandan på routern. I vissa fall kan den behöva bytas.

Senast ändrad 2 juli 2024

Vi och våra partners använder cookies för att förbättra och personalisera din upplevelse, visa annonser baserade på dina intressen och för att mäta och analysera data. Genom att använda vår webbplats och våra tjänster godkänner du att vi använder cookies som beskrivet i vår dataskydds-policy.