klart.se

Du är här: Kommun och politik > Resultat och kvalitet > Kommunernas kvalitet i korthet - KKIK

Kommunernas kvalitet i korthet - KKIK

Över 250 kommuner medverkar i KKIK och det ger oss möjlighet att jämföra med andra kommuner, MEN vad som är viktigast är reflektera över hur våra egna resultat förbättras år efter år. Källan är oftast SCB – Statistiska Centralbyrån dit vi rapporterar men information kommer också från t.ex Skolverket, Försäkringskassan och Socialstyrelsen.

Databasen Kolada www.kolada.se är platsen där vår inlämnade statistik sammanställs och görs tillgänglig för rapporter och jämförelser.
Norsjö har valt att initialt titta på egna förbättringar men också att jämföra oss med nationens medelvärden (baserat på de kommuner som medverkar.

Alla medverkande kommuner gör kontinuerliga åtgärder för att förbättra sig, därför rör sig medeltalen från år till år.

Så här ser resultatet ut för åren 2015 och 2016 och medel baseras på de medverkande kommunerna för respektive år. 

Följande länk öppnas i nytt fönster:
 
KKIK 2015 & 2016


Färgskalan betyder:  
Grönt

att vi har ett resultat som är Bättre eller Mer Positivt än nationellt medel

Gult

att vi är lika med medel eller ett (1) värde ifrån medel

Rött

att vi ligger mer än ett (1) värde från medel



Källa: www.kolada.se

 
 

Sidan uppdaterad:  2017-06-12
Kontaktperson

Johansson
Inger Johansson
Strateg

Telefon

0918-141 19

Mobiltelefon

073-0883697

Besöksadress

Norsjö

E-postadress

 
 
Norsjö kommun

Växel: 0918-14 000
E-post: info@norsjo.se
Org.nr: 21 20 00 - 2858
Besöksadress

Kommunhuset
Storgatan 67
935 81, Norsjö
Öppettider

Måndag-torsdag: 08:00-16:30
Fredag: 08:00-16:00
Lunchstängt: 12.00-13.00
Synpunkter på hemsidan

Kontakta webbmaster
E-post: hemsida@norsjo.se
Information om cookies (kakor)